مجموعه خدماتی احسان ابارشی

مجموعه خدماتی احسان ابارشی

این سایت متعلق به دفترخدماتی احسان می باشد آدرس : سبزوار - میدان آل احمد

بررسي ارتباط ابعاد فقر با قانون گريزي شهروندان


مقدمه :

تحقيق حاضر به بررسي ارتباط ابعاد فقر با قانون گريزي شهروندان مي پردازد و فرضيه اصلي آن اين است كه فقر و قانون گريزي آسيب هاي عمده اجتماعي هستند كه در تعامل با هم مي باشند و هر چه شدت فقر افزايش يابد هنجارها ، قوانين و ساختارهاي تنظيم كننده روابط اجتماعي انسان ها ضمانت اجرايي خود را از دست مي دهند .

از اين رو براساس نظريه ساختاري فرصت مرتن ، تكنيك خنثي سازي ساترلند و نظريه تضاد به تحليل ارتباط ابعاد فقر با قانون گريزي پرداخته شد .

جامعه آماري بررسي حاضر شهروندان اروميه كه تعداد آنها 120 نفر بودند كه نمونه ها به روش تصادفي انتخاب شدند و گردآوري داده ها به روش پرسشنامه انجام شد كه عمده ترين نتايج آنها به شرح زير است :

90 درصد از شهروندان حداقل يكبار قانون گريزي كرده اند . با اين وجود قانون گريزي يك آسيب اجتماعي جدي است كه بين شهروند گرايي و ميزان پايبندي به مذهب با قانون گريزي رابطه وجود دارد . همچنان كه به ترتيب شهروند گرايي ، پايبندي به مذهب ، فقر فرهنگي و پايگاه اقتصادي اجتماعي بسترهاي مساعدي را براي قانون گريزي و توجيه اعمال قانون گريزانه فراهم مي كند و فرد را در موقعيت هاي هدف يابي به مكانيسم هاي خنثي سازي مي كند تا به روش هاي فردي و غير هنجاري عمل نمايد در تحقيق حاضر به گزارش مصاديق نظم گريزي و ميزان قانون گريزي شهروندان به عنوان نمودي از آسيب اجتماعي پرداختيم و ارتباط فقر با قانون گريزي را بر اساس نظريه ناهنجاري دوركيم ، خنثي سازي ساترلند ، نظريه تضاد ، فقر از نظر دين شناسان و جامعه شناسان تبيين كرده ايم . در اين تحقيق منظور از فقر صرفا جنبه اقتصادي معيشتي آن نيست بلكه فقر فرهنگي ، فقر مدنيت ( شهروندي ) و فقر ديني را نيز شامل مي شود .

يافته هاي تجربي حاضر نيز بر روي شهروندان اروميه مي باشد كه در حوزه هاي متفاوت شهري اجرا شده است .


مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

سبزوار،میدان آل احمد ،ضلع شمال غربی ،دفتر خدماتی احسان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "مجموعه خدماتی احسان ابارشی" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما